Wykonawcy - Cieszyńskie Towarzystwo Muzyczne
KURSY MUZYCZNE
Koncerty edukacyjne
Z Muzyką na Książęcym Szlaku - Via Ducalis
Muzyka Dawna w Cieszynie
Lato z Muzyką
Klub Melomana
Partnerzy
Galeria
Księga gości
Archiwum
Styczeń 2025
P
W
Ś
C
P
S
N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
« Grudzień
Luty »
Jeśli chcesz być informowany o nowościach, wpisz swój e-mail.
o nas
linki
kontakt
kalendarium
Wykonawcy
Julie Sukupová
– urodzona w roku 1976 w Pilznie (Czechy), gdzie ukończyła konserwatorium w klasie fletu prof. M. Kroupové. Później uczestniczka wielu kursów mistrzowskich u renomowanych flecistów – P. Holtslaga, H. Tola, W. Hazelzeta, K. Hüntelera, N. Haden, P. Torby – w Niemczech, Holandii i Norwegii. Od roku 1996 studiowała grę na flecie traverso w klasie prof. P. Holtslaga w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu. W roku bieżącym uzyskała dyplom tej uczelni – z wyróżnieniem. Koncertowała z wieloma renomowanymi zespołami, m. in.: Ensamble tre voci, Holborne Consort, Hannoverische Hofkapelle, Niedersächsische Staadstheater Hannover. Od roku 2003 pracuje jako wykładowca w konserwatorium w Pilznie.
Edita Keglerová
– ukończyła praską Akademię Muzyczną w klasie klawesynu prof. Giedré-Lukąaité Mrázkové. Później kontynuowała studia w klasie mistrzowskiej prof. Jacques’a Ogga w Królewskim Konserwatorium w Hadze. W roku 2002 – stypendystka Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie. W roku 2003 rozpoczęła studia doktoranckie w Akademii Muzycznej w Pradze. W roku 1997 zdobyła 1 miejsce na międzynarodowym konkursie klawesynowym w Brugii (w konkursie na 2 klawesyny), a w roku 2000 – w tymże konkursie – w kategorii solistów. Jest członkiem wielu zespołów kameralnych (m. in.: Pražský barokní soubor, Hanbarne Baroque Ensamble). Od roku 2003 pracuje jako wykładowca w Akademii Muzycznej im. L. Janačka w Brnie.
Barbara Adamczyk
- ukończyła z wyróżnieniem PSM II stopnia im. I. J. Paderewskiego w Cieszynie, gdzie uczyła się w klasie fortepianu Krystyny Bijok. Obecnie jest studentką roku dyplomowego w Akademii Muzycznej w Katowicach - w klasie klawesynu prof. Marka Toporowskiego.
Brała udział w kursie poświęconym francuskiej muzyce klawesynowej prowadzonym przez Dafne Kokkoni oraz w kursie prowadzonym przez Georges'a Kiss'a w Magnano.Współpracowała m. in. z "Cameratą Impuls" i z Konstantym Andrzejem Kulką.
Jan Tomasz Adamus
studiował u prof. Joachima Grubicha w krakowskiej Akademii Muzycznej oraz u Hansa van Nieuwkoop w Sweelinck Conservatorium w Amsterdamie. Jest laureatem międzynarodowego konkursu organowego w Arnstadt. Występuje w kraju i za granicą z recitalami organowymi oraz koncertami kameralnymi. Jako dyrygent zapraszany jest przez festiwale i zespoły do prowadzenia wykonań muzyki wokalno-instrumentalnej różnych epok. Prowadzi grający na historycznych instrumentach zespół HARMONOLOGIA, z którym nagrał ostatnio polichóralne koncerty kościelne w stylu weneckim ze zbiorów wrocławskiej Biblioteki Uniwersyteckiej oraz - w ramach projektu Kapela Jasnogórska - utwory Marcina Józefa Żebrowskiego i wczesnoromantyczne dzieła wokalno-instrumentalne Józefa Elsnera, a także zrealizował premierę opery Griselda Antonio Vivaldiego. Wykłada we wrocławskiej Akademii Muzycznej.
Karolina Brachman
- sopran - zanim jednak zaczęła śpiewać, grała 12 lat na skrzypcach i studiowała teorię muzyki w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Po ich ukończeniu przez trzy lata studiowała śpiew u prof. Henryki Januszewskiej. Obecnie mieszka w Niemczech i kontynuuje studia wokalne u prof. Barbary Schlick w Hochschule für Musik Köln. Obok tej znakomitej śpiewaczki i pedagoga, osobowość artystyczną Karoliny ukształtowała również praca z takimi muzykami jak Olga Pasiecznik, Evelyn Tubb, Michael Fields, Tadeusz Czechak, Marek Toporowski.
Zainteresowania i repertuar wykonawczy Karoliny Brachman koncentrują się głównie na muzyce przedromantycznej i współczesnej. Wzięła udział w wielu prawykonaniach, śpiewała liczne partie w operach i oratoriach barokowych i klasycznych, a także - przede wszystkim - bogaty repertuar kameralny sięgający w głąb średniowiecza. Artystka stale współpracuje z lutnistą Christophem Barthem, zespołem Parnassos oraz wieloma znakomitymi zespołami muzyki dawnej w Polsce i w Niemczech, koncertowała m.in z Arte dei Suonatori, Musica Fiata - La Cappella Ducale. W maju bieżącego roku wzięła udział w nagraniu " Nieszporów" Heinricha Ignaza von Bibera pod kierunkiem Rolanda Wilsona.
Christoph Barth
- lutnista, klawesynista i kompozytor. Urodził się w Saarland i z tym ośrodkiem związane są jego pierwsze doświadczenia muzyczne – pierwsze lekcje gry na lutni u Tomaso Iacolino i sukcesy – wraz ze swoim zespołem „Dolcesuono” jest laureatem kilku konkursów z cyklu „Jugend musiziert”. Już jako gimnazjalista został studentem kompozycji w Hochschule des Saarlandes für Musik und Theater. Od roku 2001 Christoph studiuje lutnię, oraz filozofię i romanistykę na Uniwersytecie w Kolonii. Gra na wielu rodzajach szarpanych instrumentów historycznych – lutni renesansowej, barokowej, teorbie i chitarrone i obok regularnych studiów w Hochschule für Musik Köln u Konrada Junghäela, swoje umiejętności doskonali na kursach i warsztatach pod kierunkiem pedagogów takich jak Jesper Christensen i Jörg-Andreas Bötticher. Obecnie Christoph przebywa w Paryżu na półrocznym stypendium, gdzie studiuje pod opieką Erica Bellocqa. Artysta jest stałym członkiem zespołu „Bel Tempo” i cenionym wykonawcą basso continuo zapraszanym do współpracy przez wiele zespołów i muzyków. Nagrywa i koncertuje w wielu krajach Europy.
Karolina Brachman i Christoph Barth współpracują w duecie od 2002 roku. Razem brali udział w nagraniu płyty z utworami kompozytorek okresu baroku dla wytwórni „Cavalli Records”, a w marcu bieżącego roku zdobyli II nagrodę na konkursie "Concerto Barocco" w Wuppertal.
Zespół „Christophorus”
to grupa zawodowych muzyków, zajmująca się wykonastwem tzw. muzyki dawnej granej na instrumentach oryginalnych lub ich kopiach. Repertuar zespołu stanowi głównie muzyka barokowa. Skład zespołu jest zmienny i zależy od repertuaru.
Jednym z impulsów do powstania grupy było „odkrycie” odrestaurowanego kościoła św. Krzysztofa, którego wnętrze znakomicie nadaje się do pracy zespołu oraz koncertów. Współtwórcą zespołu jest kantor kościoła św. Krzysztofa - organista i klawesynista - Marek Pilch. Dlatego miejsce to jest siedzibą zespołu. Stąd też jego nazwa – Christophorus.
Magdalena Pilch
- w 1997 roku ukończyła studia dyplomowe w klasie fletu st.wykł. Grzegorza Olkiewicza na Akademii Muzycznej im.Karola Lipińskiego we Wrocławiu.
W latach 1998- 2001 odbyła studia podyplomowe w Staatliche Hochschule fur Musik Trossingen (Niemcy) w klasie fletu traverso prof.dr Linde Brunmayr – Tutz.
Brała udział w wielu kursach mistrzowskich związanych z interpretacją muzyki dawnej (Międzynarodowa Letnia Akademia Muzyki Dawnej w Wilanowie, Internationale Sommerakademie fur Alte Musik Innsbruck, Internationale Haendel – Akademie Karlsruhe, Dresdner Akademie fur Alte Musik).
Prowadzi działalność koncertową jako kameralistka i solistka. Występuje w składzie zespołu Ensemble Christophorus z Wrocławia i współpracuje z orkiestrą barokową Harmonologia. Od października 2000 jest wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu w specjalności flet traverso.
Marek Pilch
- rodzony w roku 1970 w Cieszynie. W latach 1989-94 - Studiował w Akademii Muzycznej w Katowicach w Klasie organów prof. J.Gembalskiego. Od 1993 do 1998 równolegle w klasie klawesynu prof. M.Toporowskiego, następnie kontynuował naukę (studia podyplomowe) w Hochschule fur Musik w Trossingen (Niemcy) w klasie organów prof. Ch.Bosserta oraz klawesynu prof. H. Kirwald. Uzyskał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Gdańsku w 1992 r. W 1997 r. był finalistą na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym (NDR) w Hamburgu. W latach 1998 - 2000 prowadzi kursy interpretacji muzyki klawesynowej oraz realizacji basso continuo podczas Bohemia Festival w Kostelcu, w Republice Czeskiej.
Obecnie prowadzi działalność pedagogiczną i koncertową jako organista i klawesynista. Jest kantorem w kościele św. Krzysztofa we Wrocławiu gdzie założył (w 2000 r.) zespół muzyki dawnej Ensamble Christophorus. Od 2002r. – dzięki wsparciu Stowarzyszenia na Rzecz Badań i Utrzymania Śląskich Organów - zatrudniony w Diecezji Wrocławskiej Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego, w celu utworzenia Instytutu Muzyki Sakralnej.
Kazimierz Pyzik
- ur.1955 w Krakowie. Ukończył krakowską Akademię Muzyczną w klasie kontrabasu, teorii muzyki i kompozycji. Studiował violę da gamba w Konserwatorium „Meistersinger” w Norymberdze (H.Groth) i w konserwatorium w Brukseli (W.Kuijken).
Prowadzi wszechstronną działalność muzyczną jako koncertujący instrumentalista, kompozytor i pedagog. Jego aktywność koncertowa biegnie dwoma nurtami. Jednym jest wykonawstwo muzyki baroku i renesansu na różnych odmianach viol da gamba, drugim, prezentacja muzyki XX wieku w oparciu o nowsze instrumentarium – wiolonczelę i kontrabas.
Oprócz wielkiego dorobku kompozytorskiego, fonograficznego i pedagogicznego Kazimierz Pyzik jest uznanym i cenionym gambistą. Występuje bądź jako solista, bądź gościnnie z wieloma zespołami muzyki dawnej.
« powrót
Created by
OPTIMAL
|
o nas
|
linki
|
kontakt
|
kalendarium
|