Styczeń 2025
|
WykonawcyBOLETTE ROED - flet
rozpoczęła naukę gry na flecie prostym w wieku 7 lat. Najpierw studiowała u Nikolaja Ronimusa, a później w Królewskim Konserwatorium w Kopenhadze uczył ją Dan Laurin. EMMANUEL BALSSA – viola da gamba urodził się w Lyonie i w tamtejszym konserwatorium studiował u Mauirice'a Gendrona. Następnie studiował wiolonczelę barokową w Hadze pod kierunkiem Richte van der Meera, a później grę na violi da gamba u Wielanda Kuijkena w Brukseli. Jest stałym współpracownikiem Les Arts Florissants, La Petite Bande i Ricercar Consort z którymi regularnie koncertuje i dokonuje nagrań płytowych. Występuje także z japońskimi zespołami Bach Collegium Japan i Orchestra Libera Classica. Jako kameralista występuje z własnym zespołem, a także z Balndine Ranou, Christophem Rousset, Gérardem Lesnem, Arthurem Schoonderwoerdem, Bruno Cocsetem oraz Hidemim Suzuki. Jego wiolonczeli i gamby w kontekście kameralnym słuchać możemy na płytach nagranych dla wytwórni Pierre Vérany, Zig Zag Teritoires, Alpha, TDK, Lindoro. Emmanuel Balssa uczy gry na wiolonczeli w jednym z konserwatoriów paryskich. ALEXIS KOSSENKO - flet Flecista absolutny: gra na wszystkich typach fletów. Jako czternastolatek ukończył konserwatorium na flecie poprzecznym, lecz później w Paryżu i Amsterdamie studiował grę na fletach historycznych - poprzecznych oraz prostych. Dzięki swej wszechstronności Alexis zapraszany był od początku kariery do współpracy przez orkiestry symfoniczne: Philharmonie der Nationen, Ensemble Orchestral de Paris, Ensemble Orchestral de Basse Normandie, Orchestre de Bretagne, Orchestre d'Auvergne. Występował z orkiestrami romantycznymi: Anima Aeterna, Orchestre Révolutionaire et Romantique; zabiegały o niego zespoły barokowe i klasyczne: Capriccio Stravagante, La Grande Ecurie et la Chambre du Roi, Le Concert d'Astrée, Mozart Akademie. Pracował pod dyrekcją między innymi Tona Koopmana, Roya Goodmana, Johna Eliota Gardinera, Jos van Immerseela, Mścisława Rostropowicza, Josa van Veldhovena, Emmanuelle Haime, Fabio Biondiego. Brał udział w nagraniu kilkudziesięciu płyt, w tym jako solista niezwykle trudnego koncertu fletowego Carla Nielsena. Od kilku lat stoi na czele dwóch zespołów muzyki dawnej: La Bergamasca i Les Musiciens de Monsieur Croche. Z Arte dei Suonatori współpracuje od roku 2000, na przłomie kwietnia i maja br. nagrał II część CD poścwięconego koncertom fletowym C.P.E.Bacha dla wytwórni Alpha. orkiestra ARTE DEI SUONATORI Zobacz więcej |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Created by OPTIMAL |
|
---|